Mn eerste 2 weken in NZ - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Margo Torn - WaarBenJij.nu Mn eerste 2 weken in NZ - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Margo Torn - WaarBenJij.nu

Mn eerste 2 weken in NZ

Door: Margo Torn

Blijf op de hoogte en volg Margo

29 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik ruim 2 weken in het ontzettend mooie Nieuw-Zeeland dus vond ik het tijd om aan mn blog te beginnen.
Ik ben hier 14 oktober midden in de nacht aangekomen en ben dus maar snel mn bed ingedoken en heb de dag erna de stad Auckland een beetje verkend. Het was gelukkig erg mooi weer dus dat kon zelfs zonder jas. Heerlijk!:)
Ik had best last van een jetlag dus ik lag aardig vroeg in mn bed wat alleen wel betekende daarna vanaf half 3 's nachts naar het plafond lag te staren, je moet er wat voor over hebben.

De dag erna ben ik door oom Leen en tante Ann (de oom en tante van mn moeder) opgehaald bij mn hostel en naar hun huis gebracht. Super leuk om deze mensen weer te zien en erg fijn dat ik een paar nachten bij ze in huis mocht. Zij hebben me het een en ander kunnen vertellen over Nieuw-Zeeland en hebben me wat mooie plekken laten zien. We zijn diezelfde dag naar Piha geweest, dat is een kustplaatsje in de buurt van Auckland en je kan daar mooi uitkijken over de kust en er lekker wandelen.
Wij hebben gelijk maar een soort mini hike gedaan zodat ik vast kon wennen aan wat er nog komen gaat. De dag erna zijn we met zn 3en naar Auckland gegaan en hebben ze mij op de ferry gezet naar Rangitoto. Dat is een vulkanisch eiland voor de kust van Auckland. Het was een flink eind lopen naar de top maar hoe hoger je komt hoe mooier het wordt dus het was de spierpijn die ik de dag erna had zeker waard (mijn Nederlandse beentjes zijn niks gewend).

Op maandag ben ik weer met de bus naar Whangarei in het noorden vertrokken dus toen was ik weer in mn eentje. Ik zat gelukkig met een aardig Frans meisje in het hostel dus daar kon ik lekker mee babbelen. Bij Whangarei heb je de watervallen dus daar heb ik een kijkje genomen en ben toen alweer verder naar het noorden gegaan naar Paihia, dat is een super leuk standplaatsje. Het gebied bij Paihia wordt ook wel de bay of Islands genoemd en daar heb ik een soort bootcruise gedaan langs allemaal eilandjes met als eindpunt Hole in the rock. Dat is, en je raadt het waarschijnlijk al, een rots met een gat erin. Erg indrukwekkend. Het waaide alleen nogal hard en van wind krijg je golven en van golven word ik altijd een beetje misselijk dus ik was toch stiekem wel weer blij dat ik daarna weer met 2 benen op de grond stond ondanks dat het er ontzettend mooi was. Daarna kwam ik in mn hostel een gezellig Duits meisje tegen met wie ik gezellig wat gegeten en gedronken heb. Ik had graag wat langer in het noorden willen blijven maar omdat er een feestdag aan zat te komen zaten alle hostels volgeboekt dus ben ik voor het weekend alweer naar Hamilton gegaan, dat ligt ongeveer 2 uur onder Auckland.
Daar heb ik een riviercruise gedaan en ben naar de Hamilton gardens geweest, dat is een soort keukenhof maar dan cool. Op de weg terug naar mn hostel kwam ik eindelijk een ander Nederlands meisje tegen die toevallig ook bij mij in mn hostel zat en ook naar Hobbiton zou gaan de dag erna dus toen zijn we gelijk maar een biertje gaan doen in pub want daar moest op gedronken worden vonden we.
In de bus naar Hobbiton (de set van de hobbithuisjes van lord of the rings en the hobbit) kwamen we ook dat duiste meisje tegen die ik in het noorden had ontmoet. Super grappig dus we konden mooi met zn 3en ernaar toe. Hobbiton was echt geweldig. Zo gaaf om te zien en te horen hoe ze dat hebben gedaan. Ik dacht dat er 3 van die hobbit huisjes zouden staan en dat dat het wel was maar er stonden super veel huisjes en overal staken schoonsteentjes en raampjes uit de heuvels, super schattig, en ja het gras is er echt zo groen:).

Inmiddels zit ik in Tauranga (aan de oostkust) waar ik gisteren met een frans meisje die ik in Hamilton heb leren kennen mt Maunganui heb bezocht, een iets minder stevige wandeling dan Rangitoto maar ook zeker de moeite waard. Wederom een prachtig uitzicht maar daar hoef je in Nieuw-Zeeland je best niet voor te doen. Ik doe al mn reizen met de bus en dan kom je zelfs al langs de mooiste gebieden dus me vervelen doe ik niet.
Morgen reis ik verder met de bus naar Rotorua, daar zijn al die hotpools en je hebt er een hoop Maori cultuur dus daar kijk ik erg naar uit!:)

Lieve groetjes,
Margo

  • 29 Oktober 2015 - 07:19

    Linou:

    Wauw Margo wat gaaf allemaal!
    Ik ben blij dat je zo geniet. Het landschap zal inderdaad prachtig zijn.
    Wat leuk dat je je familie gezien hebt en dat je daar zoveel mensen leert kennen.
    Geniet van elke dag en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Veel liefs,

    Linou xxxx

  • 29 Oktober 2015 - 21:45

    Sandra:

    Ha lieve schat, wat heb je al veel gedaan en gezien! Leuk om te lezen. Veel plezier op het vervolg van je reis. Lieve groetjes

  • 30 Oktober 2015 - 08:46

    Christiny:

    Heey lieve nicht, heerlijk om te lezen !!!, ohhh die hobbit huisjes dat lijkt me echt heel gaaf om te zien, niet de Ring gevonden ? haha
    Geniet lekker en ik kijk uit naar je volgende blog..
    Tante C.

  • 30 Oktober 2015 - 12:33

    Karin:

    Hoi Margo

    Super leuk om je avonturen te lezen. Mijn ouders zijn ook ooit in
    New Zealand geweest en vonden Rotorua ook geweldig, dus veel
    plezIer daar.

    Groetjes Karin


  • 30 Oktober 2015 - 16:18

    Gonny:

    Hee Margo.

    Wat leuk om te lezen dat je al veel mooie dingen hebt gezien en gezellige dingen gedaan. Hobbiton is natuurlijk jaloersmakend!! Ashley had me wat foto's laten zien. Super meid. Veel reisplezier verder, en ik kijk uit naar verdere avonturen.

    Groetjes, tante Gonny

  • 30 Oktober 2015 - 19:10

    Arianne:

    Dag lieve ondernemende nicht!

    Wat super leuk om wat van je avontuur te kunnen lezen... wat heb je al veel gedaan zeg!
    We hebben ook even op de kaart gekeken waar je nu ongeveer zit...
    Gezellig dat je al leuke meisjes hebt ontmoet.. het lijkt me fijn om zo ook met elkaar ervaringen uit te wisselen en op die manier soms samen dingen te kunnen ondernemen..
    Echt fijn om even wat van je te " horen".. we denken hier veel aan je...
    Natuurlijk kijken we uit naar het volgende verslag... pas goed op jezelf lieve Margo en een hele dikke Hollandse knuffel van ons allemaal....
    Groet,
    Arianne.

  • 30 Oktober 2015 - 23:19

    Hanneke :

    Ha Margo,
    Gaaf dat je een blog begonnen bent over jouw avontuur.
    Ik zie uit naar het volgende bericht. Fijne reis en veel plezier.
    Hanneke

  • 31 Oktober 2015 - 13:32

    Annemarie:

    Hey Margo!
    Jeestje wat heb je al superveel gedaan in die korte tijd, super!!!
    Leuk om je zo te kunnen volgen, Erg leuk om te lezen. We missen je wel hoor in De Lier.
    Geniet vooral!
    X Annemarie

  • 01 November 2015 - 20:32

    Dorine:

    Hee lieve Margo! Wat leuk om je verhalen zo te lezen! Supergaaf dat je zo makkelijk zulke mooie dingen tegenkomt en doet :)
    Dikke knuffel!
    Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2016

Vietnam

18 Februari 2016

Laos

01 Februari 2016

Thailand

11 Januari 2016

Australië en een stukje Bali

05 December 2015

Het laatste stukje Nieuw Zeeland
Margo

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4401

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: