Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Margo Torn - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Margo Torn - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

18 Februari 2016 | Laos, Luang Prabang

Hoi allemaal,

Laos heb ik alweer achter me gelaten en op dit moment bevind ik me in Vietnam. In vergelijking met Thailand of Vietnam is Laos heel anders. Het is er een stuk minder westers. Ik geloof dat Laos ook pas sinds de jaren 90 open is voor toeristen dus waarschijnlijk ligt het daaraan. Dit maakt Laos dan ook gelijk een heel ander land om te reizen.
Ik ben van Chiang Mai in het noorden van Thailand richting Laos vertrokken. We hebben daar in de buurt nog even een mooie tempel bezocht en zijn toen verder gegaan naar een plaatsje aan de grens met Laos. Dit ging allemaal per mini van en was prima te doen. Op deze plek gingen we overnachten om de dag erna weer met de bus naar de grens te reizen. Alleen de grens oversteken was al een hele belevenis, het duurt in Laos namelijk net allemaal even wat langen. Eerst moest je in de rij gaan staan voor je visum. Terwijl je in de rij stond kon je gelijk wat formuliertjes invullen met je gegevens. Toen ik een keer aan de beurt was mocht ik alles weer inleveren inclusief paspoort. Die zou ik dan bij het gebouwtje ernaast weer terugkrijgen. Daar zag ik inderdaad allemaal mensen staan dus ik ging er maar bij staan. Ik was gelukkig met een paar leuke mensen dus het was nog gezellig ook. Inmiddels kwam ik steeds dichter vooraan te staan en kon je zien op welke manier je je paspoort terugkreeg. Ze hielden er een in de lucht en als dat dan leek op die van jouw mocht je hem ophalen, nadat je had betaald uiteraard. Dit kan per land verschillen, kom je uit Zwitserland dan heb je geluk want dan is je visum gratis maar kom je uit Canada dan mag je 42 dollar neerleggen. Nadat ik het juiste paspoort had opgehaald en de groep weer compleet was werden we naar de boot gebracht. Hier heb ik toen nog 7 uur opgezeten voor we bij een plaats stopten op weer te overnachten.
De dag erna gingen we weer verder. Het duurde toen nog 6 uur voor we op het eindpunt in Luang Prabang aankwamen. Luang Prabang is een super leuke en rustige plek. Ik kwam daar ook weer een Duits meisje tegen van de slowboat. Samen hebben we wat rondgelopen en zijn 's avonds wat wezen drinken. De dag erna zijn we naar de Kuang Si watervallen gegaan. Wat ontzettend mooi is dat zeg. Super helder blauw water dat in een soort trapje naar beneden loopt. Heel veel meer dan dat heb ik Luang Prabang niet gedaan. Ik heb lekker rondgewandeld en heerlijk gegeten.
Na Luang Prabang ben ik met de bus naar Vangvieng gegaan. Dit was niet helemaal mijn plek maar ja die heb je er ook tussen zitten. Na Vangvieng ben ik naar de hoofdstad Vientiane gegaan. Deze hoofdstad is totaal niet te vergelijken met Bangkok of Ho chi minh stad zo rustig als het er is.
In Vientiane is dan ook niet veel te doen maar je kan er lekker rondwandelen. Van Vientiane ben ik doorgereisd naar Ho chi minh stad in Vietnam. Daar is het een stuk drukker dus dat is weer even goed uit kijken met oversteken. Ik ben van plan om nog iets van 3 weken in Vietnam te blijven dus dat moet genoeg tijd zijn om langzaam aan naar het noorden van het land te reizen.
Ik ga jullie weer op de hoogte houden.

Liefs, Margo

  • 20 Februari 2016 - 16:55

    Dorien:

    Poepie, dikke knuffel! Kijk uit met oversteken ;)

  • 23 Februari 2016 - 10:02

    Christiny:

    Mooi om ook weer deze avonturen te lezen, di vui ve nhe !!!

  • 23 Februari 2016 - 10:29

    Gonny:

    hay nichie, leuke dingen heb je weer gedaan. Ik zou zo even in je rugtas kruipen om mee te reizen.
    veel plezier verder.

  • 23 Februari 2016 - 20:11

    Arianne:

    Ha Margo...wat heerlijk om weer even wat van je te "horen". Nu in Vietnam.. oh daar zouden wij ook wel een kijkje willen nemen. Al begrijp ik dat je wel goed op moet letten in het verkeer.. .
    Geniet maar weer van de dingen die je allemaal gaat ondernemen en zien... HEERLIJK...
    Een hele lieve knuffel van ons allemaal uit het koude, regenachtige en soms stormachtige Nederland!

  • 25 Februari 2016 - 13:39

    Sherwin:

    Hi Margo,
    leuk om weer van je te horen en te lezen wat je allemaal hebt gedaan en nog gaat beleven... LEUK...
    En die WATERVALLEN gaf zeg dat is ook mijn wens maar dan in CANADA.
    Geniet ervan en TAKE CARE.
    Dikke knuf Sherwin en Johan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2016

Vietnam

18 Februari 2016

Laos

01 Februari 2016

Thailand

11 Januari 2016

Australië en een stukje Bali

05 December 2015

Het laatste stukje Nieuw Zeeland
Margo

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4399

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: