Thailand - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Margo Torn - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Margo Torn - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

01 Februari 2016 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal,

Inmiddels ga ik alweer bijna weg uit Thailand dus ik vond het tijd om weer even een stukje te schrijven. Ik ben 15 januari naar Bangkok gevlogen. Ik heb daar een paar dagen gezeten. Ik hoorde dat je daar een super gave fietstocht door de stad kon maken dus dat heb ik even opgezocht. Dat bedrijf is een poos geleden door een Nederlander opgericht, er komen dus ook bijna alleen Nederlanders op af dus dat is een leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten. Wij waren met een groep van 12 mensen (Nederlanders) en zouden een fietstocht van 3 uur door de stad gaan maken. Dit ging uiteraard onder begeleiding anders zouden we flink verdwalen want Bangkok is enorm. Er fietste een Thaise mevrouw voorop en een achterop, super grappig want je kreeg soms in het Nederlands instructies: pas op je hoofd en snel allemaal, de laatste werd vooral gebruikt bij het oversteken want echt verkeersregels hebben ze niet of niemand geeft er iets om. De fietstocht was super leuk want je ziet dingen waar je lopend of met openbaar vervoer niet zo snel komt en je komt langs hele mooie tempels.
Ook ben ik in Bangkok met iemand naar een tempel/ koninklijk paleis geweest. Ook dit was super mooi alleen waren we niet gepast gekleed ( korte broek en een hemdje) dus we kregen een lange rok en een prachtig mooi overhemd om de boel een beetje te bedekken, toen werd het alleen wel erg heet dus heel lang hebben we het er niet uitgehouden. De dag erna ben ik naar een floating market gegaan. Daar hebben ze allemaal marktkraampjes in en langs het water waar je dan met je bootje langs kan waren. Erg leuk alleen mega toeristisch dus dat was een beetje jammer want daardoor was het erg druk op het water en stond je soms in de file.
Na Bangkok ben ik naar Krabi in het zuiden gevlogen. Dat is een plek waarvan de meeste ferry's naar de eilanden vertrekken. Heel veel meer dan dat is er in Krabi niet te doen maar het is een prima plek om een nachtje te blijven voor je naar de eilanden gaat. Dat deed ik dus ook. Een dag later vetrok ik naar Koh Phi Phi, dit eiland staat bekend als party eiland. Op de boot er naartoe kwam ik een gezellig Nederlands meisje tegen waar ik gezellig 's avonds mee uit geweest ben. De dag erna hebben we een kayak gehuurd en zijn we naar mijn idee het eiland rond gegaan. De afstand zal best zijn meegevallen maar op een gegeven moment gaan de armpjes en schouders een beetje zeer doen maar dat was het allemaal waard want ondanks dat Koh Phi Phi bekend staat als party eiland is het wel super mooi. In de kayak kwamen we langs allemaal rotsformaties die uit het water staken. Ook hebben we nog een stop gemaakt ergens op een strand om een beetje te gaan snorkelen, ook super mooi.
De dag erna vertrok ik weer naar Koh Lanta, dat eiland is een stuk rustiger maar ook erg mooi. De stranden op Koh Lanta waren niet zo mooi als op Koh Phi Phi omdat je vanaf het strand minder rotsen zag. Ik kwam daar een hele leuke groep mensen tegen in het hostel en met zn alle hebben we een boottrip gedaan waar je ook langs allemaal mooie rotseilanden. Ook daar hebben we een paar stops gemaakt om te snorkelen en op een gegeven moment zijn we gaan zwemmen door een grot heen, ook wel emerald caves genoemd. Een super vette grot om doorheen te zwemmen en omdat de zon net half in de grot schijnt krijgt het water een hele mooie helder groene kleur. Als je door de grot ben heen gezwommen kom je uit op een heel mooi strandje van een meter of 50 breed dat helemaal omgeven is door rotsen en de enige manier om er dus te komen is door de grot. Op dat strandje konden we een beetje chillen en een beetje ronddobberen. Een soort mini paradijsje was het. 's Avonds zijn we nog met zn alle wat wezen eten en drinken op het strand.
Na een paar hele leuke dagen op Koh Lanta vetrok ik weer voor een nachtje naar Krabi om vanuit daar naar Chiang mai in het noorden te vliegen. Chiang mai is ook best wel een flinke stad maar voelt erg relaxed aan. Hier kwam ik in het hostel ook allemaal gezellige mensen tegen en met een paar mensen heb ik toen een fiets gehuurd om de stad te verkennen en op tempeljacht te gaan. Je hoeft in Chiang mai niet ver te zoeken voor een tempel en om een overdosis te voorkomen zijn we na 4 tempels maar gestopt en hebben we gewoon nog maar een beetje rond gefietst. De verkeersregels heb ik inmiddels aardig onder de knie. Als je wil oversteken moet je maar gewoon gaan en met een beetje geluk stoppen de auto's/ brommers voor je of rijden ze om je heen. De dag erna ben ik naar een olifanten park ergens midden in de jungle geweest. Er worden daar olifanten opgevangen die ooit mishandelt zijn geweest om ze bijvoorbeeld op die manier kunstjes te leren. Ook zitten daar olifanten die ooit gebruikt zijn om toeristen mee rond te rijden wat heel slecht is voor hun rug. Hier worden de olifanten goed en liefdevol verzorgt. We hebben eerst kennis gemaakt met de olifanten en ze daarna eten gegeven. Ook mochten we met ze in de modder spelen wat uiteindelijk leidde tot een mudfight, erg leuk maar de modder was best koud. Daarna zijn we achter de olifanten aangelopen naar de rivier om ze af te spoelen wat dan weer leidde tot een watergevecht en als de olifanten er dan genoeg van hebben lopen ze zelf de rivier weer uit om weer wat te gaan eten want dat doen ze graag.
Inmiddels ben ik in Pai, dat ligt ongeveer op 4 uur rijden van Chiang mai. Pai is een super relaxed hippie dorpje. Hier ben ik maar 2 nachten dus veel meer dan een beetje rondlopen/ rondkijken doe ik niet. Morgen vertrek ik weer naar Chiang mai waar ik nog 2 nachten ben voor ik de bus/ slowboat naar Laos pak. Daar doe ik ongeveer 3 dagen over en het schijnt best cool te zijn dus ik heb er erg zin in!

Liefs, Margo

  • 01 Februari 2016 - 16:06

    Dorien:

    Hee moppietoppie,
    Klinkt weer allemaal lekker lekker lekker! Je doet allemaal coole dingen daar, superleuk om te lezen! Fijn dat je de 'verkeersregels' onder de knie hebt, dan is het toch net alsof je nooit anders gedaan hebt ;-)
    Superleuk om te lezen wat je allemaal in dat mooie tropische Thailand doet!
    Dikke beso!

  • 01 Februari 2016 - 19:17

    Kim:

    <3

  • 02 Februari 2016 - 10:45

    Gonny:

    Hé lieve Margo.
    Superleuk weer om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    In een volgend leven ga ik dat ook doen, haha
    Dank je dat je het ons op deze manier een beetje mee laat beleven.
    Dag meid, tot de volgende keer.
    Je tantetje Gonny

  • 02 Februari 2016 - 13:53

    Sherwin:

    Hallo lieve Margo,

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal doet en hebt meegemaakt in je reisverslag.
    Super top van je, alleen lezen maakt het je nieuwsgierig hoe het allemaal eruit ziet en of
    hoe leuk het moet zijn geniet er van voorzichtig in het verkeer en tot gauw.

    Een dikke brasa Sherwin en Johan.

  • 02 Februari 2016 - 13:54

    Sherwin:

    Hallo lieve Margo,

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal doet en hebt meegemaakt in je reisverslag.
    Super top van je, alleen lezen maakt het je nieuwsgierig hoe het allemaal eruit ziet en of
    hoe leuk het moet zijn geniet er van voorzichtig in het verkeer en tot gauw.

    Een dikke brasa Sherwin en Johan.

  • 02 Februari 2016 - 13:54

    Sherwin:

    Hallo lieve Margo,

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal doet en hebt meegemaakt in je reisverslag.
    Super top van je, alleen lezen maakt het je nieuwsgierig hoe het allemaal eruit ziet en of
    hoe leuk het moet zijn geniet er van voorzichtig in het verkeer en tot gauw.

    Een dikke brasa Sherwin en Johan.

  • 02 Februari 2016 - 16:45

    Christiny:

    Na 3 berichten van sherwin haha, zal ik ook reageren, heerlijk om te lezen en nu ik ook vrienden met je ben zie ik ook mooie foto's voorbij komen, wat een mooie plekken zie jij zeg!!! Enne die verkeersregels daar die hebben ze ook in Oeganda hoor ik van casper
    Maak weer mooie herrineringen Margo !!
    Tante christiny

  • 02 Februari 2016 - 18:01

    Arianne:

    Ha lieve nicht...
    Wat heerlijk weer om wat van je belevenissen te lezen. Bijzonder dat je steeds ook weer leuke mensen ontmoet waar je dan even mee optrekt en dan weer verder gaat. Wat een ervaringen doe je op die manier toch op! En dan die prachtige natuur en cultuur waar je over schrijft... Super dat je zoveel onderneemt en geniet.
    Veel plezier met alles wat je weer gaat meemaken en we kijken weer uit naar je verslag!!!
    Lieve groeten van ons allemaal....

  • 02 Februari 2016 - 18:01

    Arianne:

    Ha lieve nicht...
    Wat heerlijk weer om wat van je belevenissen te lezen. Bijzonder dat je steeds ook weer leuke mensen ontmoet waar je dan even mee optrekt en dan weer verder gaat. Wat een ervaringen doe je op die manier toch op! En dan die prachtige natuur en cultuur waar je over schrijft... Super dat je zoveel onderneemt en geniet.
    Veel plezier met alles wat je weer gaat meemaken en we kijken weer uit naar je verslag!!!
    Lieve groeten van ons allemaal....

  • 02 Februari 2016 - 19:48

    Rob:

    Ha Margo, ik heb alles gelezen van je avonturen. Toppie en ga zo door.
    Groeten van Rob

  • 02 Februari 2016 - 19:54

    Mam:

    Ha lieve schat, ik heb net voor Rob een stukje geschreven :)
    Heerlijk om je stuk te lezen en naast je foto's te leggen.
    Geniet op de slowboot.
    Lieve knuffel van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2016

Vietnam

18 Februari 2016

Laos

01 Februari 2016

Thailand

11 Januari 2016

Australië en een stukje Bali

05 December 2015

Het laatste stukje Nieuw Zeeland
Margo

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4398

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: